• Podsumowanie wyzwania

          • Wyzwanie, w którym nasi uczniowie maszerowali po ulicach Gorzowa i okolic dobiegło końca. Minęły cztery tygodnie, podczas których pobijali   własne  rekordy. Zadanie miało na celu zmotywować młodzież do wyjścia z domu, do odejścia od komputera. Nauczyciele wychowania fizycznego przyglądali się przebytym kilometrom i kibicowali uczniom, często dołączali również do  wyzwania.

            Jesteśmy dumni i chcielibyśmy nagrodzić uczniów, którzy w tym wyzwaniu zaszli najdalej!

            Miejsce I - Plackowska Joanna, 

            Miejsce II - Dworak Kornalia, Wowczuk Dagmara,

            Miejsce III - Piotrowska Weronika.

            Na podium wśród chłopców znaleźli się Jakub Kraska oraz Mateusz KaftanZaraz za zwycięzcami uplasowały się równie daleko chodzące: Natalia Chrostek, Klaudia Błauciak, Zuzanna Nowak, Kamila Tuszyńska, Amelia Zimny, Anita Kaczperska, Aleksandra Franc, Sylwia Aleksnin, Karolina Gradowska oraz Karolina Kowal.

            Chcielibyśmy nagrody wręczyć teraz, niestety sytuacja jest zbyt skomplikowana, dlatego też, tym bardziej nie możemy się doczekać Waszego powrotu do szkoły ! Uwierzcie nam, nagroda należy się każdemu, kto przeszedł choć parę kilometrów - dlatego nauczyciele wychowania fizycznego nagrodzą Was również stosownymi ocenami.

             Serdecznie gratulujemy

            nauczyciele wychowania fizycznego

          • Wieści ze zdalnego nauczania

          • Współczesne problemy wyżywienia ludności świata wskazują na jednoczesne występowanie dwóch przeciwstawnych procesów, tj. z jednej strony niskiego poziomu produkcji żywności i wiążącego się z tym niedożywienie oraz głód ludności w krajach rozwijających się Afryki, Azji i Ameryki Łacińskiej, a z drugiej strony stałą nadwyżkę produkcji żywności w krajach wysokorozwiniętych. Problem ten wymaga skutecznych działań. Zajmując się tą problematyką na lekcjach geografii , uczniowie klasy 3C i 3D zaprezentowali swoje śniadania. Własnoręcznie wykonane. Miały być zdrowe, bo odżywianie jest ogromnie ważne w rozwoju i funkcjonowaniu młodego organizmu. Okazało się, że śniadania różnią się w zależności od płci przygotowującego, a następnie spożywającego. Dziewczęta preferowały musli, warzywa, przetwory mleczne, a chłopcy...grzanki i naleśniki. Popatrzmy, co przygotowali..

          • I miejsce na Mistrzostwach Polski

          • W sobotę 12 grudnia w Krotoszynie odbył się Puchar Polski kadetek i kadetów w sumo, w którym nasza uczennica  Julia Piniewska (2B5) po zwyciężeniu we wszystkich pojedynkach zajęła I miejsce w swojej kategorii! Ten świetny wynik przybliża naszą uczennicę do startów w przyszłorocznych Mistrzostwach Europy Kadetek! Gratulujemy i  trzymamy kciuki za Julię!

          • 10 grudnia Międzynarodowym Dniem Praw Człowieka

          • Prawa człowieka – koncepcja, według której każdemu człowiekowi przysługują pewne prawa, których źródłem obowiązywania jest przyrodzona godność ludzka. Prawa te mają charakter: powszechny – obowiązują na całym świecie i przysługują każdemu człowiekowi przyrodzony – przysługują każdemu od chwili urodzenia. Zawarte są w Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka ogłoszonej 10 grudnia 1948 r. na obradującej w Paryżu Trzeciej Sesji Ogólnego Zgromadzenia ONZ.

            Działalności ONZ przyświeca zwalczanie nietolerancji, ksenofobii oraz wszelkich form dyskryminacji w tym dyskryminacji rasowej. Uchodźcy, migranci i ich rodziny, kobiety, dzieci, osoby niepełnosprawne, ludność autochtoniczna, chorzy na HIV/AIDS, mniejszości narodowe, religijne i wyznaniowe - należą do tych, których prawa i interesy wymagają szczególnej ochrony.

            https://www.youtube.com/watch?v=h2yOjG7hUVk

          • Doradztwo zawodowe

          • W imieniu Wojewódzkiego Urzedu Pracy - Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej, Zespołu Interwizji Poradnictwa Zawodowego oraz Wojewódzkiego Ośrodka Metodycznego w Gorzowie Wlkp. zachęcam do obejrzenia filmu edukacyjnego "Moja inspiracja do kariery".

             

            https://www.youtube.com/watch?v=USm49nCMTc0

             

            Elżbieta Tomczyk-Bazela

          • 5 Grudnia – Międzynarodowy Dzień Wolontariusza

          • W dniu 5 grudnia obchodzimy Międzynarodowy Dzień Wolontariusza. Jest to jedyny dzień w roku, gdy w sposób szczególny możemy podziękować ludziom czyniącym dobro w naszym środowisku lokalnym, a w szczególności uczniom - wolontaiuszom z naszej szkoły. Pandemia spowodowała, że wiele akcji musieliśmy odwołać, ale pamiętamy o akcjach "Pola Nadziei", zbiórkach dla podopiecznych Domu Brata Alberta, WOŚP czy akcjach Samorządu Uczniowskiego na rzecz uczniów, którzy potrzebowali pomocy, pomagaliście też Dzieciom z Domu Dziecka. Zawsze reagowaliście na krzywdę i potrzeby innych. Jesteście wspaniali, tak trzymać. Wierzymy, że dobro powraca.

          • Światowy Dzień AIDS

          • Z inicjatywy Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) dzień 1 grudnia jest uroczyście obchodzony (od 1988 roku) jako Światowy Dzień AIDS. Święto to ma na celu umożliwienie organizacjom rządowym, pozarządowym i lokalnym, jak również osobom indywidualnym zwrócenie uwagi na walkę z AIDS, a także uświadomić konieczność pomocy ludziom zakażonym wirusem HIV i chorym na AIDS oraz ich bliskim.

            Symbolem solidarności z osobami żyjącymi z HIV i AIDS i ich bliskimi jest Czerwona Kokardka – nieodłączny element obchodów Światowego Dnia AIDS. Obecność Kokardki w sferze publicznej podczas obchodów Światowego Dnia AIDS przypomina, że osoby żyjące z wirusem HIV są pełnoprawnymi członkami społeczeństwa i powinny mieć możliwość życia i pracy w swoim środowisku, pamiętając równocześnie o obowiązku ochrony innych przed zakażeniem.

            Więcej informacji na www.aids.gov.pl

          • Stypendium Prezesa Rady Ministrów

          • Uczennice Karolina Kowal (3A) i Martyna Bystrzycka (2A5) otrzymały Stypendia Prezesa Rady Ministrów Pana Mateusza Morawieckiego. W dniu 27 listopada b.r. Pan wicedyrektor Edward Dołmat w obecności wychowawców - Pani Danuty Niedzielskiej i Joanny Maciejewskiej wręczył stypendystkom dyplomy i wyraził uznanie dla Ich osiągnięć.

            Gratulujemy Karolinie i Martynie.

          • Nietuzinkowa lekcja zdalna

          • "..Najlepsza lekcja dzisiaj, widziałam zaangażowanie uczniów, poznałam przy okazji cały Ich zwierzyniec ..."

            (Pani Anna Małyszek)

            Mija kolejny tydzień nauki zdalnej, raz jest łatwiej, raz trudniej. Dużo zależy od zaangażowania uczniów. Klasa 3B "przełamuje lody" i uaktywnia się. Na lekcji geografii, uczniowie  pojawili  się na tle ciekawych zakątków świata, najczęściej w charakterystycznym nakryciu głowy, obowiązującym  w danej szerokości geograficznej. Spontanicznie, na chwilkę do lekcji włączyły się pupile uczniów  - psy, koty, królik Bogdan, szynszyle, a nawet wąż Ignacy. Zwierzęta poprawiają uczniom nastrój w trudnych czasach pandemii i miejmy nadzieję, Drodzy Uczniowie, że motywują Was do nauki, spacerów na świeżym powietrzu i uczą odpowiedzialności. Przyjemnej, owocnej nauki, aktywności na lekcjach, wysokiej frekwencji   życzymy Wam Drodzy Uczniowie!

          • Uczniowskie pasje

          • Kuba Zienkiewicz, uczeń klasy 2D zagrał jedną z głównych ról w spektaklu "Jeremi sie ogarnia. LOL" w Teatrze im. Juliusza Osterwy w Gorzowie Wlkp.

              24 listopada odbyła sie premiera online na youtube. 

            Spektakl opowiada o tym, że oprócz wirtualnego świata istnieje też ten realny, rzeczywisty. Problem w tym, żeby tytułowy bohater Jeremi (Kuba Zienkiewicz) to zrozumiał i docenił  relacje właśnie w świecie rzeczywistym i dbał o nie.

            W okresie pandemii żyjemy głównie w świecie wirtualnym...musimy sobie radzić, mamy jednak nadzieję, że wkrótce będziemy mogli spotkać się w świecie realnym i nie zatracimy sie w wirtualu jak niegdyś Jeremi...

          • Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień

          •  W dniu 21 listopada obchodzony jest Światowy  Dzień Życzliwości i Pozdrowień. Niech to będzie dzień dobrych uczynków i pozytywnych emocji.

            Pomysł tego święta zrodził się w Stanach Zjednoczonych. Obecnie Dzień Życzliwości obchodzony jest w 180 krajach, a celem tej akcji jest uwrażliwienie na wzajemną życzliwość, wzbudzenie pozytywnych emocji, ale też zwrócenie uwagi na problemy otaczającej nas rzeczywistości, niejednokrotnie smutnej. Przesłanie akcji  jest proste - bądźmy życzliwi codziennie, a nie tylko od święta!

            Zespół ds. promocji zdrowia

          • 19 listopada Światowym Dniem Rzucania Palenia

          • W wielu krajach, również w Polsce wprowadza się współcześnie zakazy paleniaw miejscach publicznych. Niestety, jak wskazuje badanie CBOS-u, zmiany te nie wpłynęły na zmniejszenie liczby palaczy. Zakazy odgórne ogrywają zwykle niewielką rolę, znacznie lepiej działa bowiem motywacja wewnętrzna, którą każdy powinien odnaleźć w sobie. Każdy palący, czyli co trzeci Polak. W Polsce, co roku 70000 mieszkańców umiera z powodu palenia tytoniu, a kolejne 8000 zgonów jest spowodowanych biernym paleniem. Naukowcy są zgodni – zarówno osoby palące papierosy, jak i wapujące (używające papierosów elektronicznych i innych nowatorskich wyrobów tytoniowych, znacznie ciężej przechodzą infekcję koronawirusem.  Niektóre badania wskazują na wyższe ryzyko infekcji SARS-CoV-2 u osób palących, ale wszystkie dowodzą cięższego przebiegu COVID-19 i większej częstości zgonów z tego powodu u osób palących. W opinii ekspertów pandemia COVID-19 to doskonały moment na rzucenie palenia.

            Oprac. P. Elżbieta Wilczyńska

          • 16 listopada Międzynarodowy Dzień Tolerancji

            • 16 listopada Międzynarodowy Dzień Tolerancji

            • Dzień Tolerancji powinien być okazją do refleksji nad naszymi postawami wobec "innych". Szczególnie ważne wydają się wszystkie działania podejmowane przez młodzież i kierowane do młodzieży. Wiele krajów w coraz większym stopniu charakteryzuje się różnorodnością kulturową, rasową i etniczną. Jest to sytuacja, która sprzyjać może zjawiskom związanym z nietolerancją. Wpływanie na kształtowanie właściwych postaw, sprzyjających harmonijnemu rozwojowi społeczeństwa, jest zadaniem, które powinny stawiać przed sobą władze, szkoły i media, a więc miejmy na uwadze:

              • respektowanie cudzych praw i cudzej własności;

              • uznanie i akceptacja różnic indywidualnych;

              • umiejętność słuchania, komunikowania się i rozumienia innych;

              • docenianie rozmaitości kultur;

              • otwarcie na cudze myśli i filozofię;

              • ciekawość i nieodrzucanie nieznanego.

              tekst P. Elżbieta Wilczyńska

          • Z gabinetu psychologa/pedagoga

          • Jak zmobilizować się do nauki podczas nauczania zdalnego? Jak uzyskać równowagę pomiędzy obowiązkami,  a odpoczynkiem?

            Na te i inne pytania odpowiada pani psycholog Weronika Dajdok w zakładce na naszej stronie  -  informacje - pomoc psychologiczno-pedagogiczna

            Zapraszamy uczniów do artykułu.

          • Wyniki konkursu

          • W szkolnym  konkursie "Polska na 102" dział wzięło 174 uczniów Zespołu Szkół Ekonomicznych.

            Najlepsze wyniki uzyskali:1 miejsce -  Filip Dąbrowski (3A)2 miejsce -  Hubert Lipiński (3A)3 miejsce -  Krzysztof Sudzik (3A)

            Serdecznie gratulujemy

             

          • Konkurs z okazji 102 Rocznicy Odzyskania Niepodległości

          • Z okazji Święta Niepodległości  

            Samorząd Uczniowski Zespołu Szkół Ekonomicznych przy merytorycznym wsparciu P.P. Jerzego Dutkiewicza -  nauczyciela Historii, Wiedzy o społeczeństwie oraz Wiedzy o kulturze, przeprowadzi we wtorek 10 listopada na czwartej godzinie lekcyjnej (10.50-11.35)  szkolny konkurs wiedzy o Polsce - Polska na 102.Tytuł konkursu nawiązuje do 102 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Zadania konkursowe dotyczyć będą polskiej historii, geografii, kultury i sportu. Konkurs zostanie przeprowadzony w warunkach zdalnych za pośrednictwem aplikacji Quizizz.Zadania konkursowe polegać będą na wyborze jednej prawidłowej odpowiedzi spośród czterech propozycji.Konkurs odbędzie się we wszystkich klasach.10% najlepszych uczestników konkursu otrzyma oceny celujące za aktywność z historii, wiedzy o społeczeństwie lub historii i społeczeństwa, trzech najlepszych uczestników otrzyma nagrody książkowe.Zapraszamy wszystkich uczniów do udziału w konkursie i życzymy powodzenia!

          • Szanujemy symbole narodowe

          • 11 listopada będziemy obchodzić Święto Niepodległości. W tym dniu w wielu miejscach pojawią się polskie flagi i zabrzmi hymn państwowy. Warto przy tej okazji pamiętać o podstawowych zasadach związanych z symbolami narodowymi.

            NIE PISZ PO FLADZE

            Na fladze RP nie wolno umieszczać napisów i rysunków. Jest to dopuszczalne jedynie na barwach narodowych. Różnią się one od flagi państwowej tym, że nie mają określonych proporcji. Mogą być dowolnej długości i szerokości. Trzeba jednak pamiętać, że szerokość obu pasów musi być równa. Natomiast flaga ma proporcje 5:8. Eksponowana publicznie musi być czysta, mieć czytelne barwy. Flaga nigdy nie może dotykać podłogi czy ziemi.

            Podczas marszów flaga państwowa RP jest niesiona przed rzędem innych flag. Może być niesiona również z innymi flagami w jednym rzędzie. W przypadku rzędu trzech lub pięciu flag, zajmuje miejsce środkowe, w rzędzie czterech flag jest po lewej stronie dla patrzących na czoło pochodu, a w rzędzie sześciu flag dwie flagi państwowe RP zajmują skrajne miejsca po stronie lewej i po prawej. Jeśli eksponuje się na masztach więcej flag, flagę państwową RP podnosi się (wciąga na maszt) jako pierwszą i opuszcza jako ostatnią.

            HYMN – POWAGA I SZACUNEK

            O zachowaniu powagi i spokoju należy pamiętać podczas wykonywania lub odtwarzania hymnu państwowego. Mężczyźni w ubraniach cywilnych powinni zdjąć nakrycia głowy. Osoby w umundurowaniu obejmującym nakrycie głowy, niebędące w zorganizowanej grupie – oddają honory przez salutowanie. Należy też zwrócić uwagę na poprawny tekst naszego hymnu. 

            KOMPENDIUM WIEDZY O SYMBOLACH NARODOWYCH

            Przed Świętem Niepodległości warto przypomnieć sobie, jak eksponować polską flagę oraz poprawnie wykonywać hymn państwowy. Zachęcamy do zapoznania się z przygotowanym przez MSWiA miniprzewodnikiem. Publikacja wyjaśnia, jak prawidłowo postępować z symbolami narodowymi oraz jak unikać błędów związanych z ich wykorzystaniem. W miniprzewodniku opisano także pomyłki najczęściej popełniane podczas wykonywania hymnu RP. Dowiadujemy się m.in. dlaczego powinniśmy śpiewać „Jeszcze Polska nie zginęła kiedy my żyjemy”, a nie „póki my żyjemy”.


            źródło: https://www.gov.pl/web/mswia/szanujmy-symbole-narodowe

            11 listopada będziemy obchodzić Święto Niepodległości. W tym dniu w wielu miejscach pojawią się polskie flagi i zabrzmi hymn państwowy. Warto przy tej okazji pamiętać o podstawowych zasadach związanych z symbolami narodowymi.

            NIE PISZ PO FLADZE

            Na fladze RP nie wolno umieszczać napisów i rysunków. Jest to dopuszczalne jedynie na barwach narodowych. Różnią się one od flagi państwowej tym, że nie mają określonych proporcji. Mogą być dowolnej długości i szerokości. Trzeba jednak pamiętać, że szerokość obu pasów musi być równa. Natomiast flaga ma proporcje 5:8. Eksponowana publicznie musi być czysta, mieć czytelne barwy. Flaga nigdy nie może dotykać podłogi czy ziemi.

            Podczas marszów flaga państwowa RP jest niesiona przed rzędem innych flag. Może być niesiona również z innymi flagami w jednym rzędzie. W przypadku rzędu trzech lub pięciu flag, zajmuje miejsce środkowe, w rzędzie czterech flag jest po lewej stronie dla patrzących na czoło pochodu, a w rzędzie sześciu flag dwie flagi państwowe RP zajmują skrajne miejsca po stronie lewej i po prawej. Jeśli eksponuje się na masztach więcej flag, flagę państwową RP podnosi się (wciąga na maszt) jako pierwszą i opuszcza jako ostatnią.

            HYMN – POWAGA I SZACUNEK

            O zachowaniu powagi i spokoju należy pamiętać podczas wykonywania lub odtwarzania hymnu państwowego. Mężczyźni w ubraniach cywilnych powinni zdjąć nakrycia głowy. Osoby w umundurowaniu obejmującym nakrycie głowy, niebędące w zorganizowanej grupie – oddają honory przez salutowanie. Należy też zwrócić uwagę na poprawny tekst naszego hymnu. 

            KOMPENDIUM WIEDZY O SYMBOLACH NARODOWYCH

            Przed Świętem Niepodległości warto przypomnieć sobie, jak eksponować polską flagę oraz poprawnie wykonywać hymn państwowy. Zachęcamy do zapoznania się z przygotowanym przez MSWiA miniprzewodnikiem. Publikacja wyjaśnia, jak prawidłowo postępować z symbolami narodowymi oraz jak unikać błędów związanych z ich wykorzystaniem. W miniprzewodniku opisano także pomyłki najczęściej popełniane podczas wykonywania hymnu RP. Dowiadujemy się m.in. dlaczego powinniśmy śpiewać „Jeszcze Polska nie zginęła kiedy my żyjemy”, a nie „póki my żyjemy”.



            źródło: https://www.gov.pl/web/mswia/szanujmy-symbole-narodowe

          • V Olimpiada Statystyczna

          • 5 listopada  odbyły się eliminacje szkolne V Olimpiady Statystycznej. W Olimpiadzie udział wzięło udział 7 uczniów. Do  etapu okręgowego zakwalifikowali się Dawid Cieślik (4A) oraz Jakub Ratajczak (3C).

            Gratulujemy

          • Wyzwanie

          •  Nadszedł czas na WYZWANIE ! Klasy 2A, 3A, 3B, 4A, 2A5 to dla Was ten challenge!Mamy motywację do ruszania się! Będąc aktywnym fizycznie (spacer to też aktywność ) możemy w pozytywny sposób rywalizować pomiędzy klasami! I nic to nas nie kosztuje. Poza tym endorfiny dostajemy w gratisie.Wyzwanie trwa 1 miesiąc rozpoczynając od dnia 2 listopada!Zabawa polega na tym, że każdy uczeń wysyła screen z datą marszu  (np.  z aplikacji endomondo) do swojego nauczyciela wychowania fizycznego na szkolnego maila. Nauczyciel zapisuje ilość przebytych kilometrów, a na koniec tygodnia zlicza łączną ilość km w klasie. Im więcej osób z klasy weźmie udział -  tym dalej zajdzie.Oczywiście wyzwanie to też nagrody ! Dla klasy, która zwycięży czekają słodkie upominki. Powodzenia! Dużo zdrowia!

            tekst Aleksandra Andersz-Wlaźak