• Uwaga

          • Wydział Edukacji Urzędu Miasta Gorzowa Wielkopolskiego informuje, iż wypłata za stypendium motywacyjne za wyniki w nauce i osiągnięcia sportowe powinna nastąpić do końca roku szkolnego 2020/2021, czyli do 31 sierpnia 2021 r.

          • Zakończenie Roku Szkolnego 2020/2021

          • Uroczystość Zakończenia Roku Szkolnego mamy juz za sobą...Najlepsi uczniowie odebrali gratulacje i nagrody od Dyrekcji Szkoły. Wszystkim Uczniom gratulujemy promocji i osiągniętych wyników. Drodzy Uczniowie, życzymy Wam  bezpiecznych wakacji, pełnych radości, odpoczynku i ciekawych przygód. Wracajcie we wrześniu do szkoły wypoczęci i złaknieni wiedzy. Do zobaczenia!

             

        • Bezpieczna Młodość
          • Bezpieczna Młodość

          • W naszej szkole został zrealizowany przy współpracy KMP w Gorzowie Wlkp. Wojewódzki Program Edukacyjno-Informacyjny pt.  "Bezpieczna Młodość". Program ten opierał się na prowadzeniu przez funkcjonariuszy KMP w Gorzowie Wlkp. systematycznych działań oraz zajęć lekcyjnych  na rzecz poprawy bezpieczeństwa młodzieży poprzez informowanie i edukację na temat skutków zachowań ryzykownych takich jak: zażywanie narkotyków, spożywanie alkoholu, cyberprzemocy, cyberprzestępczości, odpowiedzialności prawnej nieletnich, przestępstw z nienawiści, zapobieganie handlowi ludźmi oraz na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym . Podczas zajęć uczniowie mieli również możliwość zapoznania się z  zawodem policjanta.

            Spotkania funkcjonariuszki KMP pani Magdaleny Ziętek z uczniami poszczególnych klas odbywały się online.

            Zajęcia były dla uczniów bardzo interesujące i dostarczyły wiedzy praktycznej.

             

            https://lubuska.policja.gov.pl/go/wolnytekst/31250,Wojewodzki-Program-Edukacyjno-Informacyjny-pn-quotBezpieczna-Mlodoscquot.html

          • Konkurs "Denk"

          • W bieżącym roku szkolnym Instytut Goethego w Krakowie zainicjował konkurs "Denk" - "Pomyśl" dla młodzieży szkolnej. Główną ideą konkursu było rozwijanie kompetencji językowych oraz motywowanie młodzieży do zmian, a językiem projektu był język niemiecki. Do udziału w projekcie przystąpił uczeń kl. ID5- Dustin Kalisch. Podjął on temat  "Jugendliche wollen verstehen", t.j. Młodzież chce zrozumieć. Dustin badał wpływ zużycia toreb na środowisko. Swoje wyniki zaprezentował klasie podczas zajęć języka niemieckiego.                        

              Magdalena Wójcik- opiekun projektu

          • Uczniowie Ekonomika piszą opowiadania

          • Uczennice naszej szkoły - Aneta Wieliczko (1D5), Justyna Wieliczko (3A), Izabela Zawadzka (3A) i Małgorzata Jakubowska (1B5) wzięły  udział w  konkursie literackim „Horror w bibliotece”, zorganizowanym przez Bibliotekę Pedagogiczną Wojewódzkiego Ośrodka Metodycznego w Gorzowie z okazji Tygodnia Bibliotek 2021.Wśród przyznanych wyróżnień i nagród znalazły sie nasze dwie uczennice: Izabela Zawadzka i Małgosia Jakubowska. Gratulujemy!

            Chętnych do przeczytania opowiadań naszych  młodych pisarek zapraszamy do biblioteki szkolnej.

             

          • Otrzymaliśmy certyfikat

          • Uczniowie Zespołu Szkół Ekonomicznych pod opieką Pana Jerzego Dutkiewicza wzięli udział w Ogólnopolskim Programie Aktywizacja Społeczeństwa Obywatelskiego.W wyniku realizacji programu szkoła otrzymała certyfikat.

          • XVIII Ogólnopolski Konkurs na Esej

          • Mija sto lat od momentu urodzin Krzysztofa Kamila Baczyńskiego, poety, którego dzieło i los na zawsze skupiać w sobie będą dzieje pokolenia wojennego.  Dla wielu stał się ikoną generacji Kolumbów, a jego twórczość kojarzona jest zazwyczaj z doświadczeniem wojny. Jest Baczyński autorem rozpoznawalnym i lubianym, nieledwie kanonicznym, a przy tym mocno przypisanym do konkretnego czasu i miejsca.

                           Nie jest jednak tak, że o twórczości Baczyńskiego wiemy już wszystko lub prawie wszystko, i że jej potencjał interpretacyjny został wyczerpany. Wręcz przeciwnie, można powiedzieć, że nabiera ona nowego życia z każdą lekturą (oczywiście, lekturą uważną i zaciekawioną), w spotkaniu z odbiorcą, zwłaszcza takim, który nie poddaje się łatwo schematom krytycznoliterackim, czyta wiersze na własną rękę, z radością odnajduje w nich nieoczekiwane sensy i skojarzenia, i to niekoniecznie zgodne z przyjętymi odczytaniami. Pamiętajmy, że żadna twórczość nie jest zamknięta, skatalogowana, raz na zawsze określona. Poezja rozbrzmiewa na nowo za każdym razem, gdy słowa i frazy wierszy spotykają się z niepowtarzalną wyobraźnią i doświadczeniem kolejnego czytelnika. Jest to prawdą również w odniesieniu do twórczości poetyckiej Baczyńskiego.

                           Spróbujmy więc zastanowić się nad aktualnością poezji Baczyńskiego. Co takiego może nam ona powiedzieć w 2021 roku? Czy dzisiejszy czytelnik jest w stanie odnaleźć w niej coś istotnego i frapującego? Czy te wiersze mówią nam cokolwiek o nas samych? Nie są to łatwe pytania. Ale bynajmniej nie chodzi nam o jednoznaczne odpowiedzi. Ciekawi nas przede wszystkim współczesny, a przy tym możliwie osobisty odbiór twórczości poetyckiej Baczyńskiego. Jak wiele zostało z tej poezji dla czytelnika, dla którego wiek dwudziesty to historia? Co przetrwało próbę czasu? O czym warto pisać? Na co zwrócić uwagę? Baczyński – czy to rzeczywiście współczesny, bliski nam poeta?

            żródło://https://mbp.opole.pl/niezdefiniowana/wydarzenia/konkurs/xviii-ogolnopolski-konkurs-na-esej/

            Regulamin-konkursu-ESEJ-2021_(1).pdf

            Zgoda-na-przetwarzanie-danych-osobowych.pdf

            Serdecznie zapraszamy uczniów do wzięcia udziału w konkursie!

            Biblioteka szkolna służy  pomocą i wsparciem.

          • Mistrzostwa Polski Kadetek w sumo

          • W niedzielę 30 maja 2021 r. w Suwałkach odbyły się Mistrzostwa Polski Kadetek w sumo. Rewelacyjnie zaprezentowała się Julia Piniewska, uczennica klasy 2B5 i zajęła 2 miejce! Dodatkowo Julia zajęła 3 miejsce w kategorii OPEN. Gratulujemy!

            żródło://https://www.facebook.com/judogorzow/ K.S. AZS AWF Judo Gorzów Wielkopolski

          • Światowy Dzień Bez Tytoniu

          • Co roku, 31 maja obchodzimy Światowy Dzień Bez Tytoniu. Święto stanowi okazję do zwrócenia uwagi całego świata na powszechność nałogu palenia papierosów i jego negatywne skutki zdrowotne. Światowy Dzień bez Tytoniu został ustanowiony przez WHO w 1987 roku ze względu na rosnącą liczbę osób uzależnionych i pacjentów ze schorzeniami wywoływanymi przez palenie papierosów - głównie nowotworami płuc, przełyku, krtani, gardła czy trzustki. Na całym świecie po papierosy sięga regularnie ponad miliard osób. Jeśli nie zostaną podjęte pilne działania zapobiegawcze, do roku 2030 tytoń może doprowadzić do zgonu ponad 8 milionów ludzi! Palenie i używanie tytoniu a COVID-19 Naukowcy są zgodni – zarówno osoby palące papierosy, jak i wapujące (używające papierosów elektronicznych i ich nowatorskich wyrobów), znacznie ciężej przechodzą infekcje koronawirusem. Niektóre badania wskazują na wyższe ryzyko infekcji SARS-CoV-2 u osób palących, ale wszystkie dowodzą ciężkiego przebiegu COVID-19 i większej częstości zgonów z tego powodu u osób palących.

            źródło://https://www.gov.pl/web/psse-wysokie-mazowieckie/informacja-medialna---swiatowy-dzien-bez-tytoniu-2021

          • Udział szkoły w programie „Dumni z Polski”

          • W dniach 11 i 12 maja 2021 uczniowie klas 1B5, 1C5, 2C5 i 2D5 uczestniczyli w wirtualnych zajęciach warsztatowych w ramach programu „Dumni z Polski”.

            „Dumni z Polski” to program edukacyjny, którego celem jest podnoszenie poziomu wiedzy oraz świadomości obywatelskiej wśród młodzieży.  Podstawową ideą programu jest promowanie nowoczesnego patriotyzmu i postaw proobywatelskich.

            Podczas dwugodzinnych zajęć uczniowie zapoznani zostali z następującymi zagadnieniami:

            Jakie prawa i obowiązki ma obywatel?

            Dlaczego warto angażować się w działalność pro bono?

            Jak planować swoją przyszłość?

            Czym jest dobro wspólne i jak pracować na jego rzecz?

            Gdzie szukać pomocy, gdy padnie się ofiarą przestępstwa?

            Zajęcia stały się dla uczniów znakomitą okazją do refleksji i przedstawienia swoich poglądów na temat takich wartości , jak: patriotyzm, równość, tolerancja i troska o dobro wspólne.

            tekst Jerzy Dutkiewicz

          • Akcja "Z sercem dla hospicjum"

          • Uwaga!

            Hospicjum Św. Kamila w Gorzowie Wlkp. potrzebuje naszego wsparcia!

            Organizujemy zbiórkę rękawiczek nitrylowych, maseczek chirurgicznych, opatrunków, worków na śmieci, baterii, płynów do mycia podłogi, żeli do wc, kapsułek do zmywarki, materiałów plastycznych dla dzieci.

            Zbiórka trwa do 15 czerwca!!

            Dary przynosimy do biblioteki szkolnej!

            Miło będzie Was zobaczyć w szkole:-)

             

            "Różnorodność form opieki nad chorym i Jego rodziną to MISJA"

          • Matura 2021

          • Tegoroczne matury rozpoczęte! Za maturzystami jest już egzamin maturalny z języka polskiego oraz matematyki. Teraz  "już z górki". Powodzenia Drodzy Maturzyści na pozostałych egzaminach!

          • Uroczystość Pożegnania Absolwentów

          • 30 kwietnia w auli szkolnej odbyła się Uroczystość Pożegnania Absolwentów – rocznika 2021. Uroczystość odbyła się w kameralnym gronie . Absolwentów żegnali wychowawcy i dyrekcja szkoły. Takie czasy…

             Rodziców uczniów, grono pedagogiczne oraz młodszych kolegów zapraszamy do obejrzenia fotorelacji  z  uroczystości .

             "...Daliście radę.My jesteśmy z Was, naszych uczniów, dumni.I Wy sami też odczuwajcie dumę. Wasza wiara w sukces i wytężona praca stały za tym, że dzisiaj zostaliście absolwentami naszego Technikum. Przed Wami kolejne wyzwania. Już niedługo matura, czas trudny, pełen emocji, ale ważny. Życzę Wam, byście wykorzystali go jak najlepiej. Budujcie Waszą przyszłość na mądrości, którą tyle lat zdobywaliście. Dalej czekają Was kolejne wybory – studia, praca zawodowa, rodzina- stworzenie własnego miejsca na ziemi. Życzę Wam tylko dobrych decyzji życiowych, ale nie bójcie się też marzyć, bo marzenia często dodają sił i motywacji do działania.Życzę Wam, byście po prostu znaleźli własną drogę do szczęścia, zdobyli to, co sobie sami postawicie za cel, osiągnęli sukces i by nigdy nie zabrakło przy Was osób bliskich, z którymi swoją radość i szczęście będziecie mogli dzielić. A jeśli kiedyś zechcecie odwiedzić mury swojej szkoły, swoich nauczycieli i wychowawców, to pamiętajcie, że dla Was ta szkoła jest Waszą szkołą i drzwi do niej są zawsze dla Was otwarte..." (Fragment  Listu Dyrektora Szkoły).

             

          • Konkurs The Point Online 2020/2021

          • Mimo nauki zdalnej nasi uczniowie mają wiele możliwości, by pokazywać swoje umiejętności. Tym razem umożliwił Im to udział w konkursie organizowanym przez Centrum Kształcenia Językowego The Point. 

            Kasia Kwietniewska, uczennica klasy 1B5 została laureatką II edycji tego konkursu. Serdecznie gratulujemy Kasi i Pani Annie Rzemienieckiej - Gawęda.

          • Program Insta.Ling

          • Od tego roku klasy pierwsze i drugie  uczestniczą w XVI Edycji Programu Insta.Ling dla Szkół objętej patronatem MEN ”Insta.Ling - ucz się języków obcych skuteczniej”,  której głównym celem jest podniesienie efektywności nauki języka angielskiego poprzez wykorzystanie platformy Insta.Ling do szybkiej nauki słówek.

            Uczniowie mają możliwość rozwijania swoich kompetencji językowych oraz zdobywania wiedzy i umiejętności poprzez logowanie się online na platformie i powtarzania oraz naukę słownictwa w języku angielskim.

            Podstawowym założeniem aplikacji Insta.Ling - dostępnej bezpłatnie online - jest skłonienie uczniów do krótkiej, ale systematycznej codziennej pracy.Uczniowie utrwalają słówka z języka angielskiego pracując online ze słownictwem wprowadzanym przez nauczyciela do programu, dzięki czemu w łatwy i przyjazny sposób, w formie quizu, mogą przyswajać materiał leksykalny.  Program zbiera szczegółowe informacje na temat prawidłowych odpowiedzi i błędów związanych z każdym słówkiem jednocześnie dostosowując poziom trudności do każdego ucznia indywidualnie.

            tekst Anna Rzemieniecka-Gawęda